Otwarcie wystawy w sobotę, 8 marca o godz.19 w CSW
Kronika w Bytomiu.
Na wystawie podsumowującej projekt A Place Where We Could Go Krïstïan zaprezentuje część swoich prac
powstałych w Bytomiu – mieście, którego nazwa w tłumaczeniu na język norweski
oznacza „puste miasto”. Abstrakcyjne obrazy, wykonane w różnych technikach,
pozornie wyglądaja na efekt przypadku. Artysta naśladując proces ciemni
fotograficznej wykonuje motyw palcem na papierze pokrytym atramentem, następnie
wstawia dzieło pod strumień wody, prowokując reakcję płynącego tuszu z
konkretnym wyobrażeniem stworzonym przez przeczucie. Powstałe w ten sposób
niepokojące obrazy mogą być odczytywane jako lustro nastrojów, psychicznych
wahań artysty zapadającego się w pustkę przestrzeni miasta, w którym się
znalazł. Jak komentuje artysta: „te obrazy skupiają się na stracie, śmierci
lecz także marzeniach".
KRÏSTÏAN SKYLSTAD (ur.1982) - artysta wizualny, fotograf, galernik, kurator, prozaik, krytyk sztuki. Ostatnie trzy lata poświęcił na pracę nad pełnometrażowym dokumentem „Przemoc ciszy”, opowiadającym o następstwach wojny w Wietnamie. Od roku prowadzi galerię NoPlace (Oslo), wraz z Stian Gabrielsen, Petter Buhagen i Karen Nikgol.
KRÏSTÏAN SKYLSTAD (ur.1982) - artysta wizualny, fotograf, galernik, kurator, prozaik, krytyk sztuki. Ostatnie trzy lata poświęcił na pracę nad pełnometrażowym dokumentem „Przemoc ciszy”, opowiadającym o następstwach wojny w Wietnamie. Od roku prowadzi galerię NoPlace (Oslo), wraz z Stian Gabrielsen, Petter Buhagen i Karen Nikgol.
Wystawa A
Place Where We Could Go to premierowa odsłona ośmiu autonomicznych
projektów (wystaw) Magdy Fabiańczyk, Erli S. Haralsdóttir, Larsa Holdhusa i
Frederika Gruyaerta, Rafała Jakubowicza, Darri Lorenzena, Łukasza Skąpskiego,
Krïstïana Skylstada, Łukasza Surowca oraz dokumentacja wcześniej zrealizowanej
pracy site-specific Pawła Kulczyńskiego. Wszystkie są wynikiem rezydencji artystycznych
na terenie Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
_________________________________________________________________
Opening on Saturday, 8 March, 7 pm at CSW Kronika in
Bytom.
Krïstïan Skylstad
talks about his artistic project carried out in Silesia >>>
At the exhibition
summing up the project A Place Where We
Could Go, Krïstïan will present the rest of his works created in Bytom – a
town whose name translates into Norwegian as ‘empty town’. Abstract
paintings, produced in a variety of techniques, appear to have been made at
random. Simulating the process that takes place in the photographer’s darkroom,
the artist draws patterns on a piece of paper with his finger dipped in ink,
then places the work under a stream of water, provoking the reaction of the ink
running off with the concrete image created by a feeling. The disquieting
images thus created can be interpreted as a mirror of emotions, a psychological
see-saw of an artist’ sinking into the void of the city space in which he has
found himself. As the artist himself comments, ‘These images focus on loss and
death, but also on dreaming’.
KRÏSTÏAN SKYLSTAD (born 1982) – a visual artist, photographer, gallery owner, curator, prosaist, art critic. He has devoted the last three years to working on a feature film Violence of Silence, about the consequences of the Vietnam war. Since last year, he has been running the NoPlace Gallery in Oslo together with Stian Gabrielsen, Petter Buhagen i Karen Nikgol.
KRÏSTÏAN SKYLSTAD (born 1982) – a visual artist, photographer, gallery owner, curator, prosaist, art critic. He has devoted the last three years to working on a feature film Violence of Silence, about the consequences of the Vietnam war. Since last year, he has been running the NoPlace Gallery in Oslo together with Stian Gabrielsen, Petter Buhagen i Karen Nikgol.
The exhibition A Place Where We Could Go is the
premiere showing of eight autonomous projects (exhibitions) by Magda
Fabiańczyk, Erla S. Haralsdóttir, Lars Holdhusa and Frederik Gruyaert, Rafał
Jakubowicz, Darri Lorenzen, Łukasz Skąpski, Krïstïan Skylstad and Łukasz Surowiec
as well as the documentation of the site-specific work by Paweł Kulczyński
prepared earlier. All the projects are the result of artistic
residencies in Upper Silesia and the Dąbrowa Basin.
Krïstïan
Skylstad, Black Under Shower Painting, 2013, fot. Marcin Wysocki